Mart 28, 2024

🇪🇸 BARCELONA BASKETBOL KAMPI 2013 – Uluslararası Altyapı Kulüpleri Şampiyonası

BARSELONA 2013 ULUSLARARASI ALTYAPI KULÜPLER BASKETBOL ŞAMPİYONASI

23 – 30 Haziran 2013 tarihleri arasında Eurobasket tarafından düzenlenen ve ikinci yılımızda davet aldığımız organizasyonda ülkemizi ikinci defa uluslararası bir organizasyonda temsil etmekten gurur duyduk.

Beylerbeyi Basketbol’un 1996, 1997 ve 1998 doğumlu 3 takım halinde katıldığı turnuvada 1996 – 1997 Doğumlu takım  final müsabakasını kaybederken, 1998 doğumlu takımı ise rakiplerini dize getirerek Avrupa Altyapı Kulüpler Şampiyonu oldu.

TAKIMLAR VE BAŞARILARI

BEYLERBEYİ BASKETBOL 1997 doğumlu takımı FİNALİST

BEYLERBEYİ BASKETBOL 1998 doğumlu takımı ŞAMPİYON

1998 doğumlu takımın hikayesi

İlk gündeBarcelona Uluslararası Altyapı Kulüpler Basketbol Şampiyonasında  İspanya’nın BC Lloret takımı ile oynadı. Çekişmeli geçen maçta seyircisini arkasına alan rakip maçı son periyoda kadar taşıdı. Takımımız maçı bırakmadı ve 62 – 50 ile Barcelona’ya merhaba dedi.

İkinci gün Katalunya’nın CE STA EUGENIA ile oynadık. Baştan sona üstün oynadığımız maçı 70 – 40 kazanarak turnuvaya devam ettik.

Üçüncü günde yoğun maç temposuna kısa bir ara vererek Avrupa’nın en büyük Aqua Parklarından Water World Aquaparkta çok keyifli zaman geçirdik. Günün devamında ise İspanya’nın CB FARNERS takımı ile ilk periyodu çekişmeli geçen ancak devamında üstünlüğümüzü kabul ettirdiğimiz bir maç oynadık. 1998 doğumlu takımımız maçı 57 – 33 kazandı.

Play off Yarı Finalinde rakibimiz İtalya’nın ELLEPI IRNERIO takımı oldu. Maçın başından sonuna kadar üstün bir oyun sergileyen takımımız maçı 71 -21 kazanarak adını finale yazdırdı.

Final maçı ilk gün oynadığımız BC LLORET takımı ile oldu. Ev sahibi olarak seyircisinin önüne çıkan takıma karşı ilk periyotu 7 – 19, devreyi ise 16 – 38 gibi farkla kapadık. Ancak bu motivasyon bizi rahatlattı ve rakibimiz yavaş yavaş geri gelmeye, takımımızda ise telaş atışları başladı. Rakibimiz periyodu 13 – 9 önde tamamladı. Son periyoda girilirken 18 sayılık fark vardı. Son periyotta başa baş geçince BC LLORET devreyi 28 – 20 önde kapamasına rağmen ilk yarıdaki fark kapanmayarak maçı 44 – 58 kazanan taraf Beylerbeyi 1998 takımı oldu.

1996-1997 doğumlu takım finalde kaybediyor

İlk gün Beylerbeyi Basketbol 1996 – 1997 doğumlu takımımız Barcelona Uluslararası Altyapı Kulüpler Basketbol Şampiyonasında  İtalya’nın BASKET MELZO – TRUCCAZANO takımı ile oynadı. İlk periyottan son periyoda kadar üstün bir maç çıkaran takımımız 64 – 74 kazanarak turnuvaya müthiş bir başlangıç yaptı

İkinci gün aktivite yapmadığımız ve sadece maçlara konsantre olduğumuz gündü. Günün ilk maçında İtalya’nın ELLEPI IRNERIO takımı ile oynadık. 96 doğumlu sporcularımızı ağırlıklı olarak oynadığımız maçı kazanarak şampiyonluk için en yakın rakibimize moral depoladık.

Günün ikinci maçında ev sahibi İspanya’nın BC Lloret takımı ile oynadı. Maç başında seyircisini arkasına alan rakibimize göre dominant bir oyun ortaya koyan 1997 takımımız maçı 95 – 40 ile kazanarak net bir mesaj verdi.

Üçüncü günde yoğun maç temposuna kısa bir ara vererek Avrupa’nın en büyük Aqua Parklarından Water World Aquaparkta çok keyifli zaman geçirdik. Günün devamında ise 1996 – 1997 doğumlu takımımız, İspanya’nın CB HOSTALRIC takımı ile oynadık. Maçın başından sonuna kadar dominant oynadığımız maçı 60 – 46 kazandı.

Dördüncü günde İspanya’nın ARBUCIES takımı ile oynadık. Sadece ilk periyodu çekişmeli geçen ancak devamında üstünlüğümüzü kabul ettirdiğimiz bir maç oynadık. 1996 – 1997 doğumlu takımımız maçı 43 – 72 kazandı.

Play off Yarı Finalinde rakibimiz İtalya’nın CE STA EUGENIA takımı oldu. Maçın başından sonuna kadar üstün bir oyun sergileyen takımımız maçı 67 – 51 kazanarak adını finale yazdırdı.

Final maçı, grup maçlarında oynadığımız İtalya’nın ELLEPI IRNERIO takımı ile oldu. Maç başından sonuna inanılmaz iniş çıkışlara sahne oldu. İlk periyot 20 – 20 ile geçildi. Devreye 34 – 44 Beylerbeyi üstünlüğü ile geçildi. Devre arasından sonra Rakibimizin oyunu ve hakemleri domine etmesi 5 sayı atarken potamızda 26 sayı gördük. Son periyot karşılıklı sayı ile geçilince takımımız maçı 77 – 70 kaybederek hakettiği kupaya ulaşamadı.

Şampiyonlar Barselona Turunda

Kulüplerimiz ile aldığımız kararı uyguladığımız programda kamp süresine 1 gün daha ekleyerek Barcelona’da tam gün gezme fırsatı yakaladık. Başarılı geçen turnuvanın ardından gezmek artık en çok onların hakkı. Sabah geç kahvaltı ile güne başladık. Ardından bizi bekleyen ve tam 22 saat bizimle olacak otobüslerimizle Barcelona’ya doğru yola çıktık.

İlk rotamız Sagrada Familia; Yüz yıldır bitmeyen, Barcelona’nın mimarı Gaudi’nin çizdiği devasa kilise.

Ardından Dünyanın en büyük 2. stadyumu Camp Nou’ya gittik. 2013 Şampiyonlar ligi kupasını görme fırsatı bulduğumuz ancak akşamki Shakira konseri dolayısı ile çim zemine inemediğimiz bir gezi oldu.

Ardından Stadyumun altında bulunan Barça Store da yaklaşık 1 saat zaman geçirdik.

Otobüslerimizle tarihe yolculukta Barselona Olimpiyat Stadyumu’na gittik. İlk olarak 1927 yılında 1936 Olimpiyat oyunları adaylığı için yapılmıştır. Ancak 2.Dünya Savaşı dolayısı ile Almanya’nın devreye girmesi ile elinden alınmıştır. 1992 Olimpiyat oyunlarının ana stadyumu olmuştur. 1975’te Formula 1 İspanya Grand Prix’i yapıldığı dönemde yarış pisti için padok olarak kullanılmıştır.

Buradan Barselona merkezine doğru yola çıktık. Yaklaşık 20 saat geçireceğimiz Barcelona merkezinde grup antrenörleri nezaretindeki gezimize başladık.

Gece 02:00’de otobüsümüz bizi Barcelona havaalanına götürdü. Check in işlemlerinin akabinde Alitalia Havayolları ile önce Roma Fiumicino Havaalanına sonrasında da Sabiha Gökçen Havaalanına hareket ettik.